måndag 24 juli 2017

#uppesittarkväll juli 2017

Har tjuvstartat #uppesittarkväll då jag redan köpt aktier för mitt månadssparande idag på förmiddagen.

bildkälla: Shareville

Det blev tre svenska favoriter där låg skuldsättning är någon sort gemensam nämnare kanske? I fallet Castellum är det relativt andra fastighetsbolag men både Clas Ohlson och Kappahl ska vara skuldfria vad jag förstår.

bildkälla: z2036

Då portföljen tappat en del senaste tiden så läggs en del av månadssparandet i kassan så att nettoskulden minskas och min hävstång på 1.2xL balanseras rätt.

En "fördel" med att kurserna sjunker är att direktavkastningen ökar och nu är den uppe på 5% igen på portföljnivå. Utöver det så ökar utbudet av köpvärda aktier tycker jag.

Köper du något denna månad och vad i så fall?

Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar. Innan du investerar i en aktie bör du själv läsa på fakta och bilda dig en egen uppfattning.

6 kommentarer:

  1. Nej, det har vart för mycket distribution i marknaden, sedan en tid, för att jag ska göra annat än att ta det försiktigt nu. Mvh http://investera-pengar.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tolkar det som att du ligger lågt?

      Tack för kommentar o input!

      Radera
  2. @Investeraren

    Det är kanske dags att gå 30% likvid. Man köper ju gärna dyrt och säljer billigt.

    Med vänlig hälsning

    Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid svårt med tajming - jag kör på som vanligt så länge.

      Tack för kommentar!

      Radera
  3. Min investeringsstil är långsiktig trejding. Gick ut förra veckan och inväntar att denna korrektionen ska vända innan jag försöker mig på att gå in i marknaden igen.

    http://www.mrcapitalist.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. ok, tajming mao? Svårt tycker jag så jag kör på som vanligt.

      Tack för kommentar!

      Radera